Кошница

0 продукта

Виж кошницатаКупи

Специална оферта

29.00 лв48.00 лвКупи
oставащо време:
-

Блог

Как да се предпазим от слънцето през лятото



Колко прекрасно и любимо ни е да си лежим на плажа и да се радваме на лятото! Да се забавляваме под жаркото слънце, откраднали няклоко свободни дни извън града! Трябва да не забравяме, обаче, че слънцето не е толкова безобидно и е нужно да се предпазваме от вредните му лъчи. Ето и няколко правила, които да спазваме, за да имаме пълноценна почивка, като избегнем неприятното изгаряне на кожата.

Нанасяйте слънцезащитен крем на всеки 2 часа

Независимо дали влизаме във водата или не, специалистите съветват да нанасяме слънцезащитните кремове на всеки 2 часа. Препоръчително е през първите дни на ваканцията ни да заложим на високи фактори в зависимост от типа на нашата кожа, като минимумът е SPF 30. След 3-4 дни, когато вече кожата ни е потъмняла, можем да нанасяме кремове, спрейове и пяни с по-ниски защитни фактори.

Не забравяйте очилата и шапката

В най-горещите часове е задължително да сме с шапка навън, а най-добре е съвсем да избягваме плажуването между 14 и 17 часа.


Приемайте Омега-3

Приемането на омега-3 мастни киселини дава естествена защита от слънчеви изгарания. Наред с богатите на омега-3 храни, като например сьомга, зехтин, авокадо и др., плодовете също са пълни с антиоксиданти, които намаляват вредното влияние на слънцето.


Използвайте естествени етерични масла

Макар че етеринтите масла не са пряко предназначени за предпазване от слънчеви изгаряния, някои от тях имат високи фактори на защита. Те позволяват на слънчевине лъчи да достигнат до кожата, за да може тялото да произвежда витамин D, без нежеланите съставки на слънцезащитните кремове. С най-добри отзиви за маслото от пшеничен зародиш (с фактор 20), маслото от семена от моркови (с изключителния SPF 30), както и маслото от малина, чиито защитен фактор се определя като SPF 30 до SPF 50! Кокосовото масло (както и зехтинът) има нисък фактор SPF 8, но много дълбоко хидратира кожата и е подходящо за дните или часовете, в които слънцето не пече много силно. Етеричните масла са богати на витамини А и Е, имат лечебни и възстановяващи свойства, кожата става мека и здрава.

 

И бонус

Ако кожата ви вече е изгоряла, можете да използвате добре познатия Пантенол, но ще почувствате облекчение като се намажете със зехтин, гел алое вера, кокосово масло или кисело мляко. В такъв случай не забравяйте да пиете повече вода, защото слънчевото изгаряне дехидратира организма.